Interès dels escolars del Pla d'Urgell en conèixer la seu del Consell Comarcal

Aquest curs pràcticament la meitat de les escoles del Pla d’Urgell visitaran el Consell Comarcal, especialment els alumnes de quart de cicle mitjà.

Alumnes de l'escola Mare de Déu de l'Horta visiten el Consell Comarcal del Pla d'Urgell.
photo_camera Alumnes de l'escola Mare de Déu de l'Horta visiten el Consell Comarcal del Pla d'Urgell.

La seu del Consell Comarcal del Pla d'Urgell continua essent laboratori pràctic de la divisió territorial de Catalunya, tal com o demostra l'interès dels centres escolars per visitar les seves instal·lacions. Els darrers en visitar l'emblemàtic edifici de Can Niubó, han estat els alumnes de les escoles Siloè de Mollerussa i Mare de Déu de l'Hora d'Ivars d'Urgell.

Els escolars recorren les instal·lacions de l'ens comarcal, acompanyats del president Francesc Fabregat, que s'encarrega d'explicar la història de la creació de la comarca, l'estructura política de la mateixa, així com la gestió i els serveis que presta a la comunitat. Els escolars fan preguntes al president per tal d'aclarir els dubtes sobre els coneixements de la divisió territorial de Catalunya.

El president, Francesc Fabregat, ha explicat, que encara no en siguin del tot conscients a vegades, aquests alumnes i les seves famílies són usuaris dels serveis del Consell Comarcal, com tots els plaurgellencs, i és bo que coneguin de prop aquesta institució.

alumnes i les seves famílies són usuaris dels serveis del Consell Comarcal, com tots els plaurgellencs

Aquest curs pràcticament la meitat de les escoles del Pla d’Urgell visitaran el Consell Comarcal, especialment els alumnes de quart de cicle mitjà, ja que estudien la divisió territorial de Catalunya en comarques. En aquest sentit, el Consell Comarcal ja va presentar a inicis del curs un programa d’activitats de dinàmica eductiva comarcal que incloïa la possibilitat de visitar el Consell Comarcal i d’aprofundir en el coneixement de la creació de la comarca i de la institució amb l’edició digital d’una proposta educativa.

Comentaris