21.07.2019 |
Territoris.cat

La boira d'aquest hivern a Lleida ha fet créixer un 20% el turisme vinculat a aquest fenomen meteorològic

Al Pla d'Urgell es va impulsar el Club de la Boira amb la voluntat d'impulsar activitats que tinguessin la boira com a element d'atracció turística i de foment de l'activitat física

Imatge de boira al Salt del Duran en un dia de boira intensa
Imatge de boira al Salt del Duran en un dia de boira intensa
La boira d'aquest hivern a Lleida ha fet créixer un 20% el turisme vinculat a aquest fenomen meteorològic

La boira persistent d'aquest hivern a la plana de Lleida, on no es va veure el sol durant més d'un mes, ha fet créixer un 20% el turisme vinculat a aquest fenomen meteorològic, segons els empresaris del Pla d'Urgell que ofereixen aquest tipus d'oferta.

Imatge de boira al terme de Vilanova de BellpuigLa plana de Lleida ha viscut el desembre amb més boira dels darrers 75 anys, amb 26 dies on el gris ha estat el protagonista. Aquest mes de gener no ha fet net fins el dia 10. No hi havia hagut tants dies de boira seguits a Lleida des de l'any 1943.

La Marxa de la Boira és de les iniciatives impulsada pel Club de la Boira i Marxa.cat que pretén fomentar aquest fenomen meteorològic típic de les terres de Ponent com un element característic del paisatge i un atractiu per a la gent de fora. 

Sortida de la tercera edició de la Marxa de la BoiraLa persistència de la boira ha estat la millor aliada per aquells que venen el fenomen com un reclam turístic diferent. Aquest hivern se n'ha parlat molt i això s'ha notat a les reserves a la casa rural de Vila-sana que promociona La boira turística de Ponent i l'empresa Boira Bike que ofereix rutes per la zona, segons ha explicat una de les responsables del Club de la Boira, Irene Barón. A més, la Marxa de la Boira ha generat més interès que mai. Les inscripcions es van tancar fa una setmana amb 700 participants i cent més van quedar en llista d'espera.

Que haguem tingut la boira durant 30 dies ens ha beneficiat molt perquè se n'ha parlat molt als mitjans de comunicació i tothom l'ha tingut present

Que haguem tingut la boira durant 30 dies ens ha beneficiat molt perquè se n'ha parlat molt als mitjans de comunicació i tothom l'ha tingut present, explica Barón. Això sí, un factor important és que la boira és imprevisible. Si cada any fos com aquest i ho sabéssim podríem muntar més coses, però no se sap mai, puntualitza. En tot cas, el que volen des del Club de la Boira és que sigui una excusa per conèixer aquest territori, tant amb boira com sense. Roger Tutusaus, de Boira Bike, ha reiterat que aquest any hi ha hagut més interès i ho ha atribuït al fet que des del Club de la Boira van poder donar la volta a l'onada negativa d'opinions que es va generar durant les primeres setmanes i que s'acabessin destacant aspectes positius del fenomen.

Comentarios