Agricultura llança una campanya de publicitat per fomentar el consum de productes catalans

Campanya fomentar consum productes catalans
photo_camera Campanya fomentar consum productes catalans

El Departament d'Agricultura ha arrencat aquesta setmana una campanya per conscienciar sobre la importància del sector primari català i la qualitat dels seus productes. Es tracta d'una iniciativa de gran abast adreçada a tota la ciutadania, però que busca interpel·lar més directament el públic urbà, ja que és el que està més allunyat del món rural.

La consellera d'Agricultura, Teresa Jordà va presentar la campanya aquest dijous a la delegació territorial del departament a Lleida, Jordà va destacar que aquesta va de cuidar-nos, perquè si es consumeixen productes d'aquí ens cuidem a nosaltres i a la nostra família amb els nostres productes, frescos i de qualitat.

Moment de la presentació de la campanya a Lleida

Un dels objectius és tornar a donar valor als aliments i que aquests siguin de temporada, obvietats que aquí s'entenen molt bé, en el món rural en general, però no s'entén així a tot el país i per això s'ha d'incidir moltíssim per cuidar el sector

És la primera campanya que fa el Departament per valorar la feina del sector i ha afegit que és vital que els pagesos es guanyin bé la vida i per això cal fer polítiques en pro d'aquesta finalitat a través dels mitjans de comunicació.

La campanya vol interpel·lar més directament el públic urbà, ja que és el que està més allunyat del món rural. Es difondrà aquestes festes de Nadal mitjançant canals de televisió amb abast arreu del territori, i cadenes i grups de televisió local, i també ràdios, diaris, xarxes socials i anuncis a l'exterior.

Print_a4_AVELLANA3-2Per rodar l'espot i per a la imatge gràfica de la campanya, hi ha participat personatges reals, gent del sector, com Glòria Juanals, una pagesa de Calonge, o Cristina Pedret, ramadera de Móra d'Ebre, totes dues integrants de l'Associació de Dones del Món Rural; Pedret, a més, és membre de l'Associació de Ramaders de Cabrum de Catalunya (ARCC). El pescador és en Josep Antoni Cruz, de Palamós.

Cadascun d'aquests professionals del sector convertits en actors per a l'anunci en qüestió diuen una frase que busca no passar desapercebuda, de manera que la ramadera diu no em toquis els ous amb un cistell d'ous al davant, el pescador no em toquis el calamar, amb un calamar a les mans, i la pagesa, no em toquis l'avellana amb un menat d'avellanes al davant.

Campanya fomentar consum productes catalansAmb aquesta voluntat, a part de l'anunci general, en suport gràfic, l'anunci també s'ha adaptat per a poder tractar tres temes d'interès per al Departament: Peix de Llotja, segell de proximitat, i distintius de qualitat Indicació Geogràfica Protegida (IGP) i Denominació d'Origen Protegida (DOP).

També amb l'objectiu d'assolir els reptes del sector, el Departament ha impulsat la creació del Consell Català de l'Alimentació, un òrgan que ha de ser un fòrum d'anàlisi, debat i proposta sobre les qüestions relacionades amb les polítiques agroalimentàries: els reptes socials, ambientals, empresarials, i tecnològics. Ha d'esdevenir el Parlament de l'alimentació a Catalunya, l'àgora on es concentri les bases per a una nova política alimentària de país que ha de definir el Pacte Nacional per a la Política Alimentària de Catalunya.

Comentaris