11.08.2020 |
Territoris.cat

La companyia Nufri promocionarà les marques pròpies de poma en el marcat estatal

L'empresa hortofructícola lleidatana etiquetarà entre 8 i 10 milions de pomes amb noms de persona amb l'objectiu d'atreure l'atenció del consumidor

Ignasi Argilés presenta la campanya de Nufri per promocionar la poma de marca pròpia
Ignasi Argilés presenta la campanya de Nufri per promocionar la poma de marca pròpia
La companyia Nufri promocionarà les marques pròpies de poma en el marcat estatal

La companyia Nufri va presentar aquest dimarts a l'Escola d'Hoteleria i Turisme de Lleida la campanya promocional pionera en el sector fructícola, que porta per nom És d'aquí i es diu com tu, amb la que l'empresa lleidatana etiquetarà pomes amb adhesius amb noms propis de persona catalans, castellans i bascos, a més de parentius com ara pare, mare o tiet, amb la voluntat de cridar l'atenció dels consumidors per tal que acabin comprant aquestes pomes produïdes a l'Estat en lloc d'altres importades d'altres països productors. I és que segons un estudi elaborat per Afrucat, una de cada dues pomes que es consumeix actualment a l'estat espanyol són d'importació.

Imatge de la planta de Nufri a MollerussaEl director de producció i comerç de Nufri, Ignasi Argilés, ha remarcat que l'estat espanyol és deficitari en la producció de poma i necessita importar-ne per tal d'atendre a la demanda dels consumidors. Per això, amb aquesta promoció es vol reivindicar la producció de poma local.

Argilés, ha explicat que ès d'aquí i es diu com tu vol ser una campanya empàtica i simpàtica, ja que es pretén caure en gràcia al consumidor amb l'objectiu que aquest busqui el seu nom o el de familiars entre els 200 noms amb què Nufri ha identificat les seves pomes, de la mateixa manera que ja havia fet Coca Cola amb els seus refrescos. A més, l'empresa hortofructícola lleidatana sortejarà entre aquelles persones que enviïn tres adhesius de la promoció amb noms diferents quatre viatges de cap de setmana per a dues persones a Lleida i Sòria perquè puguin conèixer les explotacions on Nufri produeix les seves pomes.

En concret, es destinaran a la campanya, que finalitzarà el 30 de juny, entorn d'uns 2 milions de quilos de poma de la marca Livinda i entre 5 i 10 milions de quilos de Delissium, entorn d'un 20% del total de la producció. Nufri distribueix les seves pomes a través del canal majorista i, per tant, es podran trobar les seves pomes -de les varietats Granny Smith, Golden, Fuji i roges- identificades amb noms de persona a partir d'aquesta setmana en diferents establiments d'arreu de l'Estat. Argilés, no ha descartat la possibilitat d'estendre la campanya també a la pera.

Nufri Finca La RassaNufri, que té la seu central a Mollerussa, produeix anualment uns 50 milions de quilos de poma en finques situades a Sòria i Lleida. El grup hortofructícola lleidatà, que compta amb uns 700 treballadors, produeix més de 100 milions de quilos de fruita anuals -poma, pera, fruita d'os i cítrics- i té un volum de facturació superior als 300 milions d'euros.

Ignasi Argilés va explicar que Nufri ha començat aquesta campanya l'exportació de cítrics al mercat xinès, en concret va enviar al desembre dos contenidors i en les pròximes setmanes té previst enviar-ne dos més. En total, la firma lleidatana preveu enviar enguany a la Xina uns 100.000 quilos de cítrics, entre mandarines i taronges, que produeix a Huelva i Sevilla. De moment, Nufri descarta l'exportació de fruita d'os al mercat asiàtic per la distància existent i tenint en compte que es tracta d'un producte més perible que els cítrics i per al qual potencia més la venda en el mercat interior.

La companyia Nufri promocionarà les marques pròpies de poma en el marcat estatal
comentaris